Promjenom vremena i dolaskom sunca djeca su uočila sjene za zidu u sobi dnevnog boravka. Počeli su proučavati od kuda dolaze i kako se stvaraju. Vođeni tim interesom izradili smo kazalište sjena. Kroz ovakav oblik igre dijete može izraziti svoju kreativnost i samostalnost. Djeca su sama izrađivala lutke, dogovarala uloge, pripremala prostor i poticaje…Kroz ovu aktivnost djeca su naučila karakteristike kazališta sjena, sami pokušali svojim tijelom napravit neku prepoznatljivu sjenu, a istraživanjem svoje sjene došli su do spoznaje da su svjetlost i sjena međusobno povezani. Shvatili su i kako se mijenja sjena s obzirom na kut, odnosno da se udaljavajući od svijetla dobiva manja sjena , a što smo bliže izvoru svjetlosti veća sjena. Pogledajte kako je to bilo…a pročitajte i izjave djece…

 

ŠTO JE SJENA?

LEON: SJENA JE KO DUH. ONA SE VIDI KAD JE SVJETLO KAD JE NOĆ

SIGRID: KAD BLJEŠTI SUNCE U NAS ONDA JE NA PODU

POMOĆU ČEGA MOŽEMO STVORITI SJENU?

SIGRID: POMOĆU SVJETLA I STVARI KOJE STAVIMO ISPRED SVJETLA

TEO Š.: POMOĆU LUTAKA

JAKOV: S NAŠIM RUKAMA

ŠTO JE KAZALIŠTE  , A ŠTO KAZALIŠTE SJENA I KAKVA JE RAZLIKA?

LEON: KAZALIŠTE SLUŽI ZA GLUMCE

TENA: TAMO SE DOGAĐAJU PREDSTAVE

SIGRID:  A KAZALIŠTE SJENA JE KAZALIŠTE U KOJEM SU GLUMCI SJENE

 A RAZLIKE?

SIGRID: U KAZALIŠTU SJENA NEMA BOJA

LEON: SVE JE CRNO

ZAPAŽANJA NAKON IGROKAZA „ ZDRAVA PREHRANA“ U KOJEM SU GLAVNI LIKOVI BILI MEDO I MEDVJEDICA:

SIGRID: U KAZALIŠTU SJENA NEMA VEZE BOJA NEGO SE MORA VIDJETI RUB

LEON: MORAJU SE DOBRO IZREZATI AKO HOĆEMO VIDJETI KO JE DRUGAČIJI

SIGRID: NAUČILI SMO DA MEDVJEDI NE VOLE POVRĆE

NAUČILI SMO KAKAV JE ODNOS SJENE I SVIJETLOSTI

SIGRID: AKO LUTKA IDE PREMA LAMPICI ONDA JE MUTNO I VELIKO

TEO Š.: AKO IDE PREMA PAPIRU ONDA JE MALO I VIDI SE

KADA SJENA NESTAJE?

SIGRID: ONA ŽIVI KADA JE SVJETLO

LEON: NESTAJE KAD SE SVJETLO UGASI

TENA: ILI DOĐE NOĆ