Učenici osmog razreda Hana Široki, Ines Sataić, Vinko Fabuš, Kevin Bregović i Alan Kovačić su s učiteljicama Anom Tustonjić Dombaj i Ksenijom Marić od 2. do 8. veljače 2020. boravili u grčkoj prijestolnici Ateni u sklopu Erasmus+ projekta pod nazivom SLAM – STEM Learning Activities & Methods.

Cilj projekta je popularizacija STEM područja, a s obzirom na to da da je Grčka kolijevka matematike upravo je škola 2. gymasio Neas Ionias Attikis odabrana kao partnerska u ovom projektu. Osim učenika atenske i naše škole, u moblinosti nazvanoj SLAMathic su sudjelovali i učenici partnerskih škola iz Estonije i Cipra. Svaka partnerska škola predstavila se prezentacijom o svojim projektnim aktivnostima. Prisustvovali su školskim satima grčkih kolega te se upoznali s grčkim obrazovnim sustavom, koji je sličan hrvatskom. Za usporedbu, grčka škola je slabije informatički opremljena, stoga znatno manje koriste digitalizaciju.

Tjedan je bio posvećen STEM području pa su učenici sudjelovali u radionicama o Higgsovom bozonu, interaktivnom periodnom sustavu elemenata, glazbi u planetima i izradi svemirskog satelita. Kroz prezentaciju su se upoznali i s Europskom svemirskom agencijom.

Atena se često naziva kolijevkom zapadne civilizacije, a jedan od najboljih primjera klasične grčke umjetnosti i arhitekture svakako je Akropola, koju su posjetili drugog dana boravka. Ondje su učili o tehničkim vještinama starih Grka. Da su stari Grci uistinu bili vješti matematičari uvjerili su se u Arheološkom muzeju Atene, gdje su na starim vazama uočavali geometrijske likove, a u kipovima proporcije. U Muzeju mineralogije i petrologije učili su o vulkanima, svojstvima minerala, njihovoj uporabi u modernoj tehnologiji te o meteorima i meteoritima. Najzanimljiviji dio muzeja vidjeli su na kraju – mračnu sobu u kojoj minerali pod ultraljubičastim svjetlom svijetle svaki u svojoj boji.

Posljednji radni dan proveli su u Muzeju antičke grčke tehnologije i vidjeli koliko su Grci bili ispred svog vremena. Između ostalog, izumili su prvi robot, prvi zvučni alarm, način kako ispumpati vodu i kola za gašenje požara. Osim što su učenici u sklopu muzeja uživali u igranju prvih društvenih igara, imali su priliku i susresti se s Nikolom Teslom. Naime, u muzeju je bila izložba postavljena njemu u čast te su se mogli vidjeti njegovi izumi i postignuća. Ovaj muzej našim učiteljicama dao je mnoštvo ideja, koje će koristiti u radionicama za sve učenike škole.

Osim radom, posjet Grčkoj bio je prožet i prijateljskim druženjima učenika i učitelja. Za kraj boravka škola domaćin je u suradnji s roditeljima i učenicima organizirala Grčku noć, gdje su svi sudionici mobilnosti mogli kušati vrlo ukusne grčke tradicionalne specijalitete i naučiti plesati njihove tradicionalne plesove. Put u Grčku učenicima i učiteljicama donio je nezaboravno iskustvo i nove ideje za daljnji rad. Cijeli projekt financiran je sredstvima programa Europske unije Erasmus+.