Projekt “Rastemo čitajući” nastavlja se u dječjim vrtićima – bibliobus dostavio knjižnične kutije!
U dječjim vrtićima u Legradu, Drnju, Sigecu, Peterancu i Đelekovcu s početkom nove pedagoške godine nastavljeno je provođenje projekta „Rastemo čitajući: poticanje rane pismenosti u ruralnim područjima Koprivničko-križevačke županije“ Bibliobusne službe Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Koprivnica. Knjižnične kutije kreirane u okviru projekta tijekom rujna je u vrtiće dostavio koprivnički bibliobus, a mališani su ih dočekali s nestrpljenjem i veseljem, posebno se radujući slikovnicama i tabletu s edukativnim igrama i aplikacijama.
Projekt „Rastemo čitajući“ osvojio je 2016. nagradu INELI Balkans Innovation Award za inovativnu knjižničnu uslugu, a njegova pilot faza dovršena je krajem lipnja 2017. Namijenjen je dječjim vrtićima u mjestima koja obilazi koprivnički bibiliobus, a u svojoj pilot fazi obuhvatio je pet gore navedenih vrtića. Knjižnične kutije kreirane u okviru projekta namijenjene su djeci predškolskog uzrasta hrvatske i romske nacionalnosti i njihovim odgajateljicama. Kutije su opremljene slikovnicama za poticanje čitanja od najranije dobi i za čitanje iz užitka, radnim materijalima za učenje i pripremu djece za polazak u osnovnu školu, literaturom koja potiče njegovanje različitosti, humanizma i tolerancije, građom za stručno usavršavanje i cjeloživotno učenje odgajateljica, edukativnim brošurama Pučkog otvorenog učilišta „Korak po korak“ iz Zagreba, promotivnim materijalima Nacionalne kampanje za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja „Čitaj mi!“ te promotivnim materijalima koprivničke Bibliobusne službe i samoga projekta. Tu je i po jedno tablet računalo namijenjeno predškolcima, s instaliranim edukativnim aplikacijama za igru i učenje.
Pilot faza u dječjim je vrtićima provođena od ožujka do lipnja 2017. godine, nakon čega je provedena evaluacija i kutije su vraćene u koprivničku knjižnicu. Evaluacija je pokazala pozitivan utjecaj materijala koji su se našli u kutijama na razvoj čitalačkih vještina i navika, na jačanje svijesti o važnosti tolerancije i socijalne inkluzije kod djece predškolske dobi. Materijali namijenjeni odgajateljicama pokazali su se kao kvalitetna podrška cjeloživotnom učenju. Kako je utvrđeno da je za što kvalitetnije postizanje ciljeva projekta potrebno dugoročno korištenje knjižničnih kutija, koprivnička knjižnica i Bibliobusna služba nastavljaju s provođenjem projekta i u ovoj pedagoškoj godini, a planira se i proširenje projekta na još pet vrtića u Koprivničko-križevačkoj županiji.